среда, 16. октобар 2013.

Одговор Милораду Додику

Бања Лука, 9. 10. 2013.
Свјестан чињенице да је јавност могла стећи утисак да сам тек сада „проговорио“ о криминалу и корупцији у Геодетској управи на чијем сам челу био готово 5 година и то тек након што сам са те функције смјењен, као што је то нагласио у својој изјави и предсједник Додик, подсјетићу првенствено њега, да сам се против криминала и корупције бавио у континуитету од дана када сам ступио на ту дужност.
Истина, покушавао сам да ову борбу водим унутар институција система, сматрајући да се на тај начин доприноси јачању тих институција и враћању повјерења грађана Републике Српске, будући да сам и сам пречесто био предмет медијског „процесуирања, оптужби и суђења“ без икаквих доказа и конкретних чињеница.
О својим сазнањима (конкретним именима и дјелима) писао сам свим надлежним институцијама Републике Српске, Милораду Додику као предсједнику Владе а касније и као предсједнику Републике, министрима унутрашњих послова, директору Полиције, Окружном тужилаштву, Специјалном тужилаштву.
Нека јавност процјени да ли сам им оставио довољно времена да било шта по овим питањима учине, прије него што сам иступио у јавност.
На жалост, немам информацију да се у институцијама било шта покренуло, осим што су људи против којих сам поднио кривичне пријаве и покренуо дисциплинске поступке или их суспендовао (за шта сам једино био надлежан) у међувремену напредовали или остали на својим позицијама да несметано раде за земљишну мафију.
Подсјетићу још само на састанак у Палати предсједника Републике у 9. априла 2012. године, када је заједнички констатовано постојање земљишне мафије и када сам као директор говорио о конкретним именима и јасно ставио до знања да нећу бити саучесник криминала неких људи у Управи и у СНСД-у.
Тада сам добио декларативну подршку Предсједника Додика и осталих учесника, али се конкретно ништа није промјенило. И даље сам остао усамљен, али и одлучан да не дозволим незаконит рад у Управи. Вјероватно сам тада и изгубио повјерење Предсједника Републике, како је јуче изјавио.
18.07.2012. Информација Предсједнику РС – " На састанку 9.4.2012. разговарали смо и о перцепцији јавности да је Управа легло криминала и криминогених појава. Тада смо се сложили да има забрињавајућих појава да је криминогена активност попримила облик организованог, групног и синхронзиованог дјеловања у Управи са озбиљним спрегама према групним и криминалним дјеловањем ван Управе. Информишем Вас да сам унутар Управе идентификовао кључне њуде који су око себе развили читаву неформалну мрежу људи преко којих унутар Управе врше утицај да пословни процеси се одвијају у криминогеном правцу и према интересима појединаца, а не према општем интересу...тачка 6. Управа на систематичан начин, а путем законских механизама предузима све мјере у циљу рјешавања проблема криминогених појава. Стручна служба надзора Управа извршила је стручни надзор у појединим предметима (случај Фруктона, Беадер и др.) и о свему сачинила записнике у којима је детаљно описала све радње које указују на извршење кривичних дјела из којих су произашле милионске штете по Буџет РС. За идентификована запослена лица која су учествовала у овим недозвољеним радњама ова Управа је припремила и поднијела кривичне пријаве."
Људи се дијеле на градитеље и рушитеље. Себе видим у овој првој групи и сав свој рад сам посветио изградњи институција Републике.
Лакше је рушити, јавно блатити и критиковати не размишљајући о посљедицама, али је далеко теже поправљати, кориговати, супростављати се изнутра центрима моћи и указивати на дјела конкретних појединаца и моћника.
Циљ мог јавног обраћања је био да Милораду Додику у лице кажем оно што му замјерам и то сада када је јак и моћан. Нека буде сигуран да га нећу критиковати и са њим се обрачунавати када то више не буде. Тада ће бити исувише оних који га сада тапшу по рамену и штите од мени сличних, а који ће се тада утркивати да га „јавно линчују".
Бања Лука, 9.октобар 2013.
др Тихомир Глигорић

Нема коментара:

Постави коментар