недеља, 4. октобар 2015.

SRBAČKO-LAKTAŠKI KLAN

Moja borba se nastavlja...Zatražio sam izuzeće i sadašnjeg predsjednika Okružnog suda, bivšeg predsjednika Visokog sudskog i tužilačkog savjeta BiH i bivšeg predsjednika Okružnog suda iz Srpca Milorada Novkovića.



OKRUŽNI SUD BANJA LUKA
N/r predsjednik suda Milorad Novković




PREDMET: Izuzeće predsjednika suda



Specijalno tužilaštvo RS je, po direktnom nalogu Milorada Dodika, protiv mene podiglo optužnicu za krivično djelo na nesavjestan rad u službi (čl. 354. stav 2. u vezi sa stavom 1.).

Blagovemeno sam se, tražeći da se izjasne o nadležnosti Specijalnog tužilaštva u mom slučaju, obratio sledećim pravosudnim istitucijama:
-        Kolegij specijalnog tužilaštva (10.06.2015.),
-        Republičko tužilaštvo RS, glavni republički tužilac Mahmut Švraka (24.07.2015.),
-        Okružni sud Banja Luka, predsjednik suda Milorad Novković (24.07.2015.),
-        Posebno odjeljenje za organizovani i najteže oblike privrednog kriminala Okružnog suda Banja Luka, predsjednik Srđan Forca (24.07.2015.)
Nijedna od navedenih pravosudnih instanci nije se udostojila da mi odgovori.

Blagovremeno sam podnio i prigovor sudiji za prethodno saslušanje Draganu Aćiću (23.09.2015.g.) kojim sam osporio nadležnost Specijalnog tužilaštva, a time i Okružnog suda za postupanje u ovoj krivično-pravnoj stvari. Sudija za prethodno saslušanje je, očigledno, već imao ranije napisano rješenje o odbijanju prigovora, jer u njemu nije pobio niti se osvrnuo na pravnu argumentaciju koju sam u prigovoru naveo, već je svoje obrazloženje temeljio na zaključku kolegija Specijalnog tužilaštva o sopstvenoj nadležnosti, što je nedopustivo i stavlja u sumnju njegovu nepristrasnost i profesionalnost u ovom predmetu.

U obrazloženju rješenja o odbijanju prigovora stoji „Kako je istraga vođena zbog krivičnog djela zloupotreba službenog položaja ili ovlašćenja iz čl. 347. stav 4. u vezi sa stavom 3. KZ RS navedeno krivično djelo i po ocjeni ovog suda spada u najteže oblike krivičnih djela protiv službene dužnosti, čije gonjenje je od posebnog interesa za RS kako zbog funkcije koju je optuženi obavljao, tako i zbog načina izvršenja djela.“  Pozivanje na djelo za koje me ni Specijalno tužilaštvo ne tereti, u jedinom dijelu obrazloženja u kome se daje ocjena tog suda, vrhunac je apsurda i očigledne namjere tog suda odnosno sudije da me dovede u što teži položaj i uskrate mi pravo da se u redovnom postupku pred nadležnim tužilaštvom i sudom okonča ova krivnično-pravna stvar.

Budući da se ni predsjednik suda nije izjasnio o mom zahtjevu za prispitivanje nadležnosti Specijalnog tužilaštva RS da podnese optužnicu za djelo nesavjestan rad u službi, to ga smatram jednako pristrasnim i zahtijevam njegovo izuzeće u ovom predmetu.

Na kraju želim da istaknem da je i meni a i široj javnosti potpuno jasno da se ovdje radi o političkom progonu po nalogu Milorada Dodika, koji koristeći nedopustiv uticaj na pravosudne institucije preko njemu bliskih ljudi (tzv. Srbačko-Laktaški klan), određuje ko će i kada biti procesuiran pred specijalnim i posebnim odjeljenjima (Specijalno tužilaštvo, Posebno odjeljenje za organizovani i najteže oblike privrednog kriminala Okružnog suda Banja Luka, Posebno vijeće za organizovani i najteže oblike privrednog kriminala pri Vrhovnom sudu Republike Srpske).


Banja Luka, 2.10.2015.                                                                     

Dr Tihomir Gligorić

Prilog: Prigovor



Нема коментара:

Постави коментар