уторак, 15. септембар 2015.

BAŠ IM SE ŽURI



Danas sam bio na Okružnom sudu, na ročištu za izjašnjavanje o krivici po optužnici Specijalnog tužilaštva RS za nesavjestan rad u službi. Došao je i Mladen Mitrović, specijalni tužilac na specijalnom zadatku. Osjećala se velika napetost u vazduhu.
Od sudije za prethodno saslušanje Dragana Aćića zatražio sam nekoliko pojašnjenja. Prvo, da mi pojasni kako je moguće da mi se istim dopisom dostavlja potvrđena optužnica, ostavlja mogućnost da u roku od 15 dana podnesem prigovor na istu, te istovremeno poziva na ročište za izjašnjenje o krivici u roku od dva dana.
Drugo, da mi odgovori zašto se pozvao na član 148. Zakona o krivičnom postupku RS kada me je poučio da imam pravo na prigovor, budući da taj član zakona nema nikakve veze sa podnošenjem prigovora. Rekao sam i da ću, ukoliko bude insistirao na današnjem izjašnjenju o krivici, to smatrati kršenjem svojih ljudskih prava i zloupotrebi prava od strane institucije tj. Okružnog suda.
Sudija se unezgodio zbog tih propusta, pa je požurio da ih otkloni. Sačekaće rok od 15 dana (iako su gazde nestrpljive). Greškom je naveo pogrešan član 148. ZKP, radi se o članu 248. (to pripremaju drugi, znate).
Kada sam ga upitao zašto se nije izjasnio o mom prigovoru na nenadležnost Specijalnog tužilaštva, rekao je da ga je dobio od Milorada Novkovića, ali da je bio na godišnjem odmoru pa nije mogao da odgovori ?!?
Da li je potrebno ovo komentarisati? Ko radi griješi, ali ko radi pod pritiskom griješi još više. I džaba se govori o nezavisnom sudstvu. Mrak je, čini se, kud god pogledaš.
Dogovorili smo novi datum 28.09.2015. (ko može da kaže da nam sud nije brz i ekspeditivan). Vidjelo se da specijalac Mitrović jedva čeka da me vidi na sudu, što mi je i rekao. Ko zna i šta mu je obećano za dobro obavljen zadatak (vjerovatno i on ima koga da zaposli u Geodetskoj upravi, a ako ne to, onda nešto drugo, može i u nekretninama).
Zapisnik sam pogledao ovlaš i potpisao. Ipak sam u sudu, ne bi valjda oni nešto...
Tek kad sam došao kući i ponovo ga pogledao, ustanovih da je sudija u stvari mene upozorio na svoju grešku, tj. da mi nije istekao rok za ulaganje prigovora i da udovoljava mom zahtjevu da se ročište odloži. Još više se zaprepastih kad vidjeh da je umjesto dogovorenog datuma 28.09. napisao 18.09. Opet greška. Baš im se žuri.
Mora da se do sad dobro unervozili i Milorad Novković (šef Aćićev) i Miodrag Bajić (šef Mitrovićev) i Budimir Stanković i Glavni glavom.
A ja im kažem – samo polako. Smireno. Tek ćete da se nervirate.

Нема коментара:

Постави коментар