Na današnjem nastavku glavnog pretresa, koji se (u procesu
koji je protiv mene montiralo nenadležno Specijalno tužilaštvo po nalogu
Milorada Dodika) vodi pred Posebnim odjeljenjem za organizovani kriminal i najteže
oblike privrednog kriminala Okružnog suda u Banja Luci, odbrana je počela sa saslušavanjem
svojih svjedoka.
Iako je bilo pozvano 8 svjedoka, saslušana su samo dva koja su
se pojavila pred Sudom i to Nedeljko Čubrilović, bivši ministar saobraćaja i
veza RS a sadašnji predsjednik Narodne skupštine RS i Slobodan Radulj, bivši
republički pravobranilac. Ostali svjedoci su se opravdali kako su znali i umjeli, neki
malo bolje,neki malo lošije, sve u svemu obavezu da svjedoče neće moći
beskrajno da odlažu.
Ipak, činjenica da su tri perjanice RUGIP-a i uzdanice specijalca
Mitrovića - Ćana Babić, Danijela Domazet i Aleksandar Deurić – morali
istovremeno i neodložno da otputuju u Istočno Sarajevo radi „konsultacija“ (ako
su, neka su), meni govori da bi oni radije da razvuku ovaj proces, ali i da se
pribojavaju mojih direktnih pitanja i potpitanja. Ovo drugo pogotovo kad se
prisjetim kako se Specijalac zdušno zalagao za to da se upravo oni ne izvode
ponovo pred Sud (nije se brinuo toliko ni za Čubrilovića, ni za Selmana, ni za
samog Dodika).
Nego, vratimo se ovima koji su svjedočili.
Nedeljko
Čubrilović se gotovo ničeg iz perioda 2008.-2009. g. ne sjeća. Ni da je Vlada kao
prioritet svih prioriteta proglasila poslove oko izgradnje autoputeva u RS, ni
da je lično bio član Savjeta za implementaciju koncesionog ugovora za izgradnju
puta Banja Luka – Doboj, ni da je tim Savjetom predsjedavao Dodik, ni koliko često
se sastajalo to tijelo, čiji je osnovni zadatak bio da okupi sve institucije
koje učestvuju u ovom kapitalnom projektu i u hodu rješava probleme koji se
pojavljuju u njihovom operativnom radu. Ni dokumentacija, u kojoj sve
piše crno na bijelo, koja mu je predočena, nije uspjela da mu osvježi pamćenje.
Na kraju mi je dobacio da možemo razgovarati telefonom o svemu, kao da mene ili
Sud zanimaju takvi telefonski razgovori.
Sreća, pa Slobodan Radulj, učesnik u svim tim aktivnostima oko
kapitalnih projekata (od kojih je samo jedan autoput Banja Luka-Doboj) i član
tog istog Savjeta ima daleko bolje pamćenje. A nema više nikakvu ni funkciju,
pa je čovjek mogao mirno, bez bilo kakvih primisli, da se sjeti baš svega. I
šta je radio Savjet i da je njim predsjedavao Dodik lično i da je sastanke
sazivao skoro na sedmičnoj bazi i da se raspravljalo upravo o operativnim
problemima institucija koje su u projektima učestvovale i da su se odmah
tražila i rješenja. On je, na primjer, tako riješio problem sa prevozom svojih ljudi (službena
vozila koja su mu bila potrebna pozajmili mu MUP i RUGIP), a sjetio se i da sam
i ja, kao direktor RUGIP-a, iznosio svoje probleme (angažovanje ljudi
prekovremeno, njihov smještaj, itd.). RUGIP i Pravobranilaštvo, kao institucije
koje su bile operativno zadužene za obavljanje svih poslova oko eksproprijacije,
redovno su izvještavale Savjet, ali i Vladu RS, o svojim aktivnostima. Dobrom
organizacijom i planskim, profesionalnim i racionalnim, domaćinskim odnosom ove
dvije institucije, umjesto 72 miliona KM koja su bila predviđena za isplatu naknade
za eksproprisane nekretnine, potrošeno je 55 KM, a čitav posao je odrađen za
5-6 mjeseci što je pohvalila i Vlada RS (za prethodnu dionicu autoputa Banja
Luka-Gradiška ti poslovi su rađeni više od 5 godina i koštali su neuporedivo više).
Na kraju ovog ročišta, postalo je jasno da se polako raskrinkava i nestaje, kao snijeg u proljeće,
neodrživa i trula teza daljinski navođenog tužioca da sam svjesno i sa
umišljajem, samostalno i sa željom da nanesem štetu RUGIP-u, izvršio navodno
krivnično djelo nesavjesnog rada u službi. Ne vjeruje u to više ni on sam, samo
što sada nema nazad. Montirano se mora razmontirati, a monteri poslati tamo
gdje im je i mjesto (nadam se ne među okružne tužioce, jer ne zadovoljavaju ni
osnovne preduslove za to).
Nastavak suđenja je zakazan za 12. maj 2016.g.
Nastavak suđenja je zakazan za 12. maj 2016.g.
Нема коментара:
Постави коментар